Primiti cu sfaturile de Sarbatori? :)

Sarbatorile de iarna ne bat la usa iar anul 2015 poate sa vina si cu ceva „greutate” in plus. Pentru a evita o astfel de situatie am pregatit cateva sfaturi utile pentru sarbatori fit. Ne putem ┬ábucura de bucatele alese din aceasta perioada daca musafirul de onoare este ECHILIBRUL venit insotit de partenera sa MODERATIA.

Asadar…primiti cu sfaturile de Sarbatori?

sfaturi de nutritie pentru sarbatori in forma maxima doina iosif10 sfaturi pentru sarbatori FIT:

1. Daca ai tinut post trebuie sa ai in vedere alimentele greu digerabile din perioada sarbatorilor. Asadar , atentie la carnea de porc, maioneza , alcool si dulciuri.

2. Sarmalele au un loc aparte in meniul de sarbatori si in sufletul nostru al romanilor. Le putem consuma la pranz, cu mamaliguta in loc de paine, fara smantana si negresit cu ardei iute (ajuta digestia).

3. Dupa o masa copioasa este foarte binevenit un ceai verde, neindulcit care are efect de diuretic si laxativ.

4. Alcoolul. 1gram de alcool=7 calorii , iar daca vorbim de bere sau bauturi dulci mai adaugam si caloriile din glucide. Alcoolul favorizeaza formarea tesutului adipos.

5. Cozonacul se consuma intre mese, nu inainte de masa si nu ca desert. Nu ar trebui consumat dupa ora 16. Cozonacul este un aliment bogat in calorii asa ca poate inlocui o masa.

6. Miscare in fiecare zi. Intr-o perioada in care mesele sunt mai bogate si uneori chiar mai dese trebuie sa ne gandim cum sa valorificam acea energie furnizata de carnati, sarmale, cozonac, tort, sampanie ­čÖé

7. Seara, chiar fara nici un regret,  putem consuma o friptura din carne slaba ( porc, vita, peste, pui) cu o salata (muraturi?). Atentie la sare hipertensivi !

8. Mananca incet si nu considera ca prezenta unui musafir este un bun prilej pentru o noua gustare. Satietatea se instaleaza aproximativ dupa 20 de minute dupa ce am terminat masa. Daca ne oprim din mancat  dupa ce satietatea este prezenta, atunci ne-am ghiftuit.

9. Recomand ca fructe in aceasta perioada ananas si grapefruit.

10. Hidrateaza-te. Cei 2  litri de apa pe zi recomandati ajuta la o buna functionare a sistemului digestiv , mai ales intr-o perioada in care se consuma mai multa mancare ca de obicei. Apa se bea intre mese si cat mai des.

„Cr─âciunul nu este o perioad─â, nici un sezon, ci o stare de spirit.”

Sarbatori Fericite!

Facebook
WhatsApp
Pinterest
Twitter
LinkedIn

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *